4. mai 2012

Joogipulbritega värvimine / Kool-Aid dyeing

Mustrimaailma inimesed tulevad välja igasugu põnevate koostegemistega. Mõned päevad tagasi kuulutati välja lõnga koosvärvimine. Kuna ma olin juba ammu Knittyst Dyed in the Wool artiklit lugenud ja selle tarbeks isegi joogipulbrid ära ostnud, siis loomulikult panin oma nime kirja.

1. Vaja läheb:
- joogipulbreid (Kool-Aid)
- lõnga (loomulikust kiust), mul oli käepärast Aade hall lõng
- mikrolaineahju kindlat anumat (Knittys õpetatakse ka pliidil keetmise varianti, kuid minu jaoks oli mikrolaineahjus tegemine mugavam, sest sai oluliselt kiiremini "valmis" ning ma sain sama anumat kasutada).


2.-3. Keri lõng vihiks, aga ära seo liiga kõvasti kinni. Pese lõngaviht puhtaks.


4. Lahusta joogipulber mikrolaineahju kindlas anumas, vett panin täiesti silma järgi.


5. Pane lõngaviht vedeliku sisse ja tõsta mikrolaineahju.


6. Lase lõngal mikrolaineahjus keeda 2 x 2 minutit, vesi peab jääma võimalikult selge. Punaste värvide puhul lisasin ma veel 2 minutit, kuid see ei muutnud tulemuses midagi, vesi oli ikka sama värvi.


7. Tõsta lõng vedelikust välja jahtuma. Alles siis kui lõng on jahtunud, pese see puhtaks ja riputa kuivama.


Mul tulid välja sellised põnevad värvid: Minu lemmik on kõige vasakpoolsem sinine. Roosa ja oranž ei jäänud väga ühtlaselt peale, ei teagi, kas põhjuseks on hall lõng või polnud lõng ilusti vedelikuga kaetud. Igal juhul on avastamis- ja mängurõõmu veel küllaga.

Vaid üks mõte tekkis neid värve vaadates. Kas lubaksite oma lapsel juua midagi, mis sellist värvi on? Ma isiklikult arvan, et lõnga peal on see joogipulber hoopis paremini ära kasutatud.


Nice people of Mustrimaailm forum come up with the best ideas. Last week was yarn dyeing announced. As I had read Dyed in the Wool  article in Knitty already long ago and even bought the Kool-Aid, then of course I had to sign up.
1. You will need:
- Kool-Aid powders
- yarn of natural fibers, I had Aade grey one available
- microwave safe dish (you could also use stove top version, but  microwave is much faster and convinient, I could use the same dish for all yarns).
2.-3. Wind the yarn to skeins, tie loosely. Wash the skein.
4. Disolve Kool-Aid in microwavable dish.
5. Put the yarn into liquid.  
6. Let it boil in microwave 2 x 2 minutes, water has to be almost clear. I added additional 2 minutes for reads, but it didnt make much of a difference, water looked the same.
7. Lift the yarn out of water to cool and once its cool, then you can wash it. Hang to dry.
I like the most left one most. Pink and orange didn't cover the yarn evenly and i even don't know if the reason is gray yarn or wasn't the yarn covered evenly. There is more to discover. Looking these colors came only one question to mind. Would you let your child drink something which looks like this? I personally think that this powder is put better use in yarn dyeing.


Järgmise korrani!
Until next time!


13 kommentaari:

  1. Väga vahvad värvilised lõngad tulid välja, mulle meeldivad eriti need sinised toonid. Tekkis ka kihk proovida, aga ma pole nii erinevaid värve meie poodides näinud. Kindel see, et lõnga peale on neid hoopis kasulikum kasutada kui juua:)

    VastaKustuta
  2. Mismõttes joogipulber?
    Kas seda siis juuakse?

    VastaKustuta
  3. Ülle, suur aitäh! Mulle ka meeldivad sinised rohkem :)

    Mermaid, jah, see ongi joogipulber :) Ühest pakist tuleb välja u. 2 liitrit limonaadilaadset jooki. Mul on siin näiteks viinamarja, maasika ja apelsinimaitseline, need sinised on igasugu veidrad kombinatsioonid.

    VastaKustuta
  4. Tõesti toredad värvid on välja tulnud! Hakkan nüüd vahvaid triibulisi kudumeid ootama.

    VastaKustuta
  5. Lahedad tilemused. :) Ja joomiseks need pulbreid küll ei soovitaks. ,)

    VastaKustuta
  6. Suured tänud Helen ja Diana!

    VastaKustuta
  7. Kui ma seda postituse esimest pilti vaatasin ja eelnevat juttu lugesin, siis tabasin end kohe mõttelt, et mismõttes joogipulber? Mina küll ei julgeks sellist asja lastele sisse joota. Küll aga sobib see ideaalselt lõngavärvimiseks, nagu näha:)

    VastaKustuta
  8. Tulemus on superlahe! Ja iseenesest ju vähese vaevaga. Ma just värvisin lõnga traditsiooniliselt, oli ikka tegemist ja ootamist. Aga see teine probleem - juua või mitte juua... :)

    VastaKustuta
  9. Mytsi Wabrik, on jah joogipulber, aga lõngavärvimiseks sobib imehästi!

    Barbaara Lohe, ma ka mõtlesin värvimise ajal selle traditsioonilise variandi peale:)

    VastaKustuta
  10. Kas siin Eestis ka midagi taolist müügil on? Vaikselt loodan, et ehk siiski ei ole..., aga võibolla ma lihtsalt ei ole kõigega kursis. Igatahes väga hea näide natuke suuremate ja mõtlemisvõimeliste laste jaoks, kui neil peaks sellise joogi isu tekkima :P

    Ja väga-väga lahedad lõngad! Selleks otstarbeks on need värvid ju suurepärased. Võibolla saaks ka nö. munavärve samamoodi kasutada?

    VastaKustuta
  11. Jana, suur aitäh! Seda, kas Eestis on täpselt samasuguseid pulbreid, kuid siin on link Eesti joogipulbritega värvimisest: http://oppimislugu.blogspot.com/2008/05/joogipulbritega-lnga-vrvimine.html
    Siin on ka juhend toiduvärvidega värvimiseks: http://knitty.com/ISSUEspring07/FEATdyeyourown.html
    Munavärvidega pole ma proovinud, aga võib põnev olla :)

    VastaKustuta
  12. Vabandan, et vana postitust kommenteerin, aga kust neid Kool-Aid pulbreid osta saaks?

    VastaKustuta
  13. Tänud kommenteerimast! Kahjuks oskan vaid Usa näitel öelda, et siin saab neid igast toidupoest, Eesti osas ei ei tea :(

    VastaKustuta

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails